Entrevista a Ivo Sans, i a més: Festival Jazz Vic, Víctor de Diego, Mike Fletcher, Roy Nathanson, Miles/Prince.

BAD MUSIC JAZZ #153

Format a Brussel·les, el bateria i artista plàstic Ivo Sans (Barcelona, 1976) va recalar a la seva ciutat nadiua a finals de la primera dècada del segle XXI amb la intenció de continuar una carrera artística que havia iniciat vuit anys enrere a la capital belga sota el mestratge de músics com ara Ben Sluijs i Erik Vermeulen. A la ciutat dels prodigis ha

Please follow and like us:
error

Juan de Diego, Aruán Ortiz, Gonzalo del Val, Paul Dunmall, Galiana/Sánchez, Charles McPherson i Mezz Mezzrow.

BAD MUSIC JAZZ #152

Company de viatge de Paul Rogers i Keith Tippett, membre de la London Jazz Composers Orchestra, el britànic Paul Dunmall és un dels noms emblemàtics de l’escena del jazz d’avantguarda de la capital del Regne Unit. Dunmall, que també ha treballat amb músics de folk i ha pertanyut a la Divive Light Mission, un moviment espiritual de tendència hinduista, va publicar a finals del 2015 un àlbum tituat Mandalas in the Sky. Al programa d’aquesta setmana n’escoltem un tema.

Please follow and like us:
error

Entrevista a Ramon Fossati, i a més: Samuel Blaser, Perchaud/Moreaux/Rossy, Benitez/Xirgu, Naná Vasconcelos i Gato Barbieri

BAD MUSIC JAZZ #151

És just reconèixer que en els darrers temps hem perdut fins a cert punt la regularitat de les nostres emissions i hem esdevingut una mena de Gaudiana radiofònic. Les nostres excuses. Ara bé, també som més tossuts que una banya de marrà i, d’una manera o altra, sempre acabem tornant a les ones digitals.

Please follow and like us:
error

D’Andrea/Bennink/Douglas, Five In Orbit, Luis Perdomo, Carrasco/Galiana/Tejero i un clàssic d’Oliver Nelson

BAD MUSIC JAZZ #150

Arribar al programa número 150 és, creiem, un motiu més que suficient per fer uns brindis a la salut de tots els qui feu i heu fet possible aquest humil espai de ràdio durant gairebé un lustre: els companys de l’associació cultural Bad Music —la famosa factoria— i d’Scanner FM —l’emissora que tant amablement ens acull—; els col·laboradors com Pachi Tapiz —l’alma mater del web Tomajazz— i Joan Cortès —l’autor d’algunes de les magnífiques fotografies que han il·lustrat alguns posts—; i els tècnics —el José Manuel Abadías, a Ràdio L’Hospitalet, el José Luís Martín, la Mónica Fernández i el Joan Ventosa, de Bad Music, i el David Camilleri i l’Andrei Vlad, d’Scanner Fm.

Please follow and like us:
error

Rodrigo Amado, Toni Solà, Solsona / Farrés, Van Huffel / Maksymiw, Clara Lai, Rafa Madagascar i John McLaughlin.

BAD MUSIC JAZZ #149

Lisboa i Cracòvia comparteixen un tret singular: gaudir d’una notable escena free-jazzística, de jazz d’avantguarda, de músiques improvisades o com vulgueu anomenar el funambulisme sonor. Precisament, un reputat músic de la ciutat de la saudade va gravar el 2015 un disc publicat per un prestigiós segell de la capital del Vístula, considerat el millor de l’any pel web Freejazzblog.org. Parlem de Rodrigo Amado, autor d’un CD amb un títol vindicatiu, This is Our Language, que radiem al programa d’aquesta setmana.

Please follow and like us:
error

Entrevista a Eva Novoa, i a més: Albert Cirera & Alvaro Rosso, Henri Texier i Jean Toussaint. BAD MUSIC JAZZ #148

BAD MUSIC JAZZ #148

La pianista barcelonina Eva Novoa fa un lustre que viu a Nova York, a on es fa amb músics de la seva generació com ara Kirk Knuffke, Matt Mitchell o els companys amb els quals ha format el quartet Ditmas —Michaël Attias, Max Johnson i Jeff Davis— amb els quals ha enregistrat el treball Butterflies and Zebras (FSNT), una petita gran mostra del que es cou en els ambients del jazz, diguem-ne, alternatiu del districte novaiorquès de Brooklyn. Dos anys i mig després de la darrera trobada, hem tornat a tenir el plaer de conversar amb Eva Novoa. Al programa d’aquesta

Please follow and like us:
error

Jaume Llombart, Bartolomeo Barenghi, Roberto Negro, Abe Rabade, Jon Irabagon i un record d’Oriol Perucho.

En aquest luctuós inici de l’any 16 cal afegir la mort, la matinada del 13 de gener, del gran Oriol Perucho, bateria, compositor i, sobretot, un dels pioners de l’avatguarda jazzística —i no jazzística— a Barcelona. Alma mater i fundador de bandes com Moisés Moisés, Tropopausa, Koniec, Les Anciens i, en especial, Perucho’s —amb el seu llegendari “disc vermell”—, Oriol Perucho ha estat un dels músics més rellevants de les músiques malauradament “secretes” de Barcelona, Catalunya i Espanya. Els qui el coneixien diuen que era un savi, un home que “ensenyava a escoltar música”. Nosaltres hem volgut recordar-lo escoltant algunes de les seves magnífiques composicions.

Please follow and like us:
error

Néstor Giménez, Pablo Held, Juanma Barroso, Ulrich Gumpert, Jordi Berni, Jean-Marc Foltz i el gran Paul Bley.

Després d’unes merescudes vacances —o no—, ja tornem a ser aquí per oferir-vos humilment una estona de jazz en totes les versions possibles: les que agraden a uns i les que aproven als altres; les que desagraden els d’una banda i les que rebutgen els de l’altra. A nosaltres ens agrada gairebé tot… o quasi tot allò que creiem que s’ajusta a la nostra particular visió de la jugada…

Please follow and like us:
error

Parlem amb Oriol Roca i, a més, escoltem a Mayte Alguacil, Sissoko-Salis-Moye i a Ella Fitzgerald.

Pioner del nou free jazz comtal, l’avantguardista avant la lettre Oriol Roca (Barcelona, 1979) és avui un dels bateries més sol·licitats de la parròquia funàmbula del jazz nostrat. Ha posat les baquetes al servei de projectes com el Libera de Giulia Valle, el trio de Joan Díaz, la Free Spirits Big Band i l’Slow Quartet de David Mengual, el Bad Currency de David Soler i la Piccola Orchestra Gagarin de Paolo Angeli, entre molts d’altres. A Oriol Roca també se’l coneix per

Please follow and like us:
error

Giulia Valle Líbera, Nate Wooley, Miguel Salvador, Orrin Evans, Sabina Witt i un clàssic de Louis Armstrong.

Giulia Valle (San Remo, Itàlia, 1972) és una de les compositores i intèrprets més singulars del nostre jazz, una músic capaç de bastir un univers sonor —i conceptual— propi en el qual conflueixen elements proced ents de les moltes influències que atresora. La música de la contrabaixista Giulia Valle és com un immens collage amb microfragments de genialitat, amb detalls de tota mena, com si fos una tela amb diferents capes de colors. És la que podem trobar en una nova proposta que ha anomenat Líbera i que escoltem al programa d’aquesta setmana.

Please follow and like us:
error

Marco Mezquida ens parla del nou disc del seu trio amb Bill McHenry, i a més: Malaclypse Sax Quartet, Charlie Hunter i Jim Hall.

Cantabile (FSNT) és el títol del segon disc del Marco Mezquida Trio, que aquest cop compta a més amb un col·laborador de luxe: el saxofonista Bill McHenry. Al programa d’aquesta setmana gaudim del privilegi de gaudir, gairebé en primícia, d’una peça llarga d’aquest esperat treball. Amb el mateix Marco Mezquida parlem d’aquest CD i del concert de presentació que se celebrarà avui al Conservatori del Liceu, en el marc del 47 Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona. I aprofitem l’avinentesa per recuperar una peça de la discografia de Bill McHenry.

Please follow and like us:
error

Mezquida & Fortià, Kanan & Rossy, Kirk Knuffke, Fernández & Martínez, Cécile McLorin Salvant i un clàssic de Grappelli & Solal.

Sense proposar-nos-ho aquesta setmana ens ha sortit una emissió protagonitzada per una de les formacions més reeixides dels darrers temps: el duet. Arrenquem, doncs, amb el duet conformat per Marco Mezquida i Manel Fortiá i continuem amb el grup encapçalat per Michael Kanan i Jorge Rossy, el quartet de Kirk Knuffke —l’excepció que confirma la norma—, l’encontre entre Agustí Fernández i Lucía Martínez i el trio de Cécile McLorin Salvant —l’altra excepció,…

Please follow and like us:
error

Mikel Andueza, Jan Lundgren, Rob Mazurek, Cirera / Mitzloff, Crispell / Hemingway, el Django L’H i Allen Toussaint.

Amb un lustre de trajectòria, el Festival Django L’H va néixer sent l’únic festival a Espanya dedicat íntegrament al jazz manouche o gypsy jazz: el swing deliciós, siscordístic per antonomàsia, que es va esdevenir als ravals de París durant el període d’entreguerres. Sense concessions i des de baix, el Django L’H ha fet de L’Hospitalet un referent al Vell Continent del swing europeu. No en va, l’EMCA, l’escola municipal de música de la segona ciutat de Catalunya,

Please follow and like us:
error

Arrenca la cinquena temporada de BMJ amb Louis Sclavis, Miguel Fernández, Uri Caine, Roger Martínez, Bearzatti / Comisso, Susana Santos, el Festival LEM i un clàssic de Billy Strayhorn.

Ja hi tornem a ser! Com va succeir l’any passat, enguany hem hagut d’ajornar l’inici de temporada per motius tècnics. Però, com que som més tossuts que una banya de marrà, aquí ens trobeu donant la barrila a tothom que estigui interessat a escoltar una mica de jazz —en tota l’extensió de la paraula— cada setmana -o cada vegada que ens ho puguem permetre-. Cinquena temporada de BMJ. Qui ens ho havia de dir, oi? Continuem amb la nostra particular filosofia d’intentar cercar aquelles perles, amagades o no, de l’univers jazzístic dels quatre punts cardinals:

Please follow and like us:
error

Del soul al free per cloure la IV temporada de BMJ: Entrevista a Janine Johnson i peces de Robert Glasper, Fernández/Gustafsson, Martín Leiton, Taborn/Parker/Cleaver, Marco Mezquida i John Taylor.

De la capital europea del soul, Londres, arriba la veu de Janine Johnson, cantant que presenta aquests dies a diferents indrets de Catalunya l’espectacle “Soul in the City,” dedicat a les veus més emblemàtiques del gènere sensorial per antonomàsia. Amb motiu del seu concert a Mas Sorrer el pròxim 24 de juliol, hem parlat amb l’autora de discos amb títols tan descriptius com Strength, Wisdom and Growth [Força, sabiduria i creixement].

Please follow and like us:
error