Especial 32 Festival de Jazz de Terrassa i torna Pachi Tapiz amb ‘Buscando un nombre’

BAD MUSIC JAZZ #60 (#22 a ScannerFM i de la II temporada):

Amb més de tres dècades d’existència, el Festival de Jazz de Terrassa és sens dubte un dels grans esdeveniments de l’any. Terrassa, capital indiscutible del jazz a Catalunya, acull el que segurament és un dels clubs més grans del país, la Nova Jazz Cava, símbol indiscutible d’un certamen per on passat llegendes de la categoria de Dizzy Gillespie, Dexter Gordon, Ahmad Jamal, Joe Henderson, Wayne Shorter, Phil Woods, Tete Montoliu o Johnny Griffin, per citar-ne uns pocs noms. El 32 Festival de Jazz de Terrassa presenta un cartell amb figures internacionals de l’alçada de la pianista Joanne Brackeen, el cantant Gregory Porter i el quintet Opus 5, i propostes nacionals de primer ordre

Please follow and like us:
error

Especial sobre «A Film About Kids and Music», un documental sobre la Sant Andreu Jazz Band

BAD MUSIC JAZZ #59 (#21 a ScannerFM i de la II temporada):

* Per motius tècnics ens hem vist obligats ajornar fins avui l’emissió del programa, prevista per ahir a la tarda. Des d’aquí, les nostres més sinceres disculpes.

El 2006 el músic Joan Chamorro posava en marxa des de l’escola municipal de música del districte barceloní de Sant Andreu una de les experiències més belles del nostre jazz: la Sant Andreu Jazz Band (SAJB), un big band formada per un vintena d’infants i adolescents d’entre 6 i 17 anys. En set anys d’experiència la SAJB ha despertat l’admiració de músics de la categoria de Jesse Davis, Terell Stafford, Wycliffe Gordon, Ricard Gili, Dick Oatts o Perico Sambeat, que s’han avingut a col·laborar amb la formació en algun dels seus tres treballs publicats. A Film About Kids and Music, un documental del realitzador Ramon Tort que estarà en cartellera fins al 28 de febrer (llista de sales), retrata amb exquisida sensibilitat el dia a dia d’aquesta orquestra.

Please follow and like us:
error

Entrevista a Paolo Angeli

BAD MUSIC JAZZ #58 (#20 a ScannerFm i de la II temporada):

Oriünd de Palau (Sardenya) el cordista Paolo Angeli és un dels exponents més significatius de l’escena de les músiques improvisades de la conca mediterrània. En companyia de la seva inseparable guitarra sarda preparada —un original híbrid entre la guitarra i el violoncel, amb tota mena d’enginys efectistes i percussors— Angeli ha conquerit escenaris de mig món, en solitari o en companyia de gegants de la categoria de Fred Frith, un dels seus mestres, Antonello Salis, Evan Parker, Hamid Drake, Jon Rose o, fins i tot, Pat Metheny.

Please follow and like us:
error

Recordem a ‘Butch’ Morris. I a més: César Joaniquet, Sergi Sirvent Intervàlic Quartet, Giulia Valle Libera i David Murray

BAD MUSIC JAZZ #57 (#19 a ScannerFm i de la II temporada):

En la funesta temporada en curs cal lamentar una nova desaparició: la del corneta, arranjador i «conductor» d’orquestra Lawrence «Butch» Morris, que ens va deixar el passat dimarts 29 de gener als 65 anys. Pioner de l’anomenada conducció gestual —un particular sistema de direcció orquestral emprat en la lliure improvisació— , Morris és un dels exponents més rellevants de la història de les músiques improvisades, i del jazz modern en general.

Please follow and like us:
error

Entrevistem a Ivo Sans (Free Art Ensemble), repassem el cartell del 23è Festival de Jazz de Granollers i acabem amb Thelonious Monk

BAD MUSIC JAZZ #56 (#18 a ScannerFm i de la II temporada):

Cada cop més, el jazz barceloní es nodreix de big bands heterodoxes, regides pels principis de l’anomenada improvisació lliure, l’art de la conducció gestual o, senzillament, per l’afany d’explorar noves i velles sonoritats de la perifèria jazzística. És el cas del Free Art Ensemble (FAE), que s’uneix a la nòmina de bandes de músics improvisadors comtals encetada per la pionera Orquesta del Caos, la del col·lectiu IBA o, més recentment, la Asociación Libre Orkesta (A.L.O.) i la Banda d’Improvisadors de Barcelona (BIB). Ivo Sans (Barcelona, 1976), bateria format a l’escena de Brusel·les, és un dels caps visible de la FAE,

Please follow and like us:
error

De Peter Van Huffel a Henry Mancini, passant per Free Art Ensemble, Victor Correa Vocal Quartet i Liba Vilavecchia

BAD MUSIC JAZZ #55 (#17 a scannerFM i de la II temporada):

Amb algunes setmanes de retard — des d’aquí la nostres més sinceres excuses a l’amic Pachi Tapiz — torna la versió radiofònica de la secció «Buscando Un Nombre» (BUN), del web de referència Tomajazz.com. Si en l’anterior capítol de BUN Tapiz ens havia acostat al món preciosista del Claudia Quintet, aquest cop posa l’accent en el hard-rock-free-jazz del canadenc establert a Berlín Peter Van Huffel. Saxofonista energètic i polièdric, Van Huffel encapçala propostes com l’original trio Gorilla Mask, símbol de la vitalitat de l’escena de les músiques creatives a la capital germana.

Please follow and like us:
error

Avantguarda electrònica: entrevistem a Roc Jiménez de Cisneros i Rubén Patiño a Bad Music Jazz

BAD MUSIC JAZZ #54 (#16 a ScannerFm i de la II temporada):

No tota la música improvisada, experimental o “alternativa” es basteix sobre la base de la instrumentació acústica. De tant en tant, des de l’aparent fredor de la música feta per ordinador es pot jugar a evocar, deconstruir o, directament, “deshumanitzar” expressament les imaginàries cadències de la música electrònica. És el que es coneix com a Radical Computer Music, i és que fan des de les catacumbes — i des de fa una pila d’anys — els barcelonins Roc Jiménez de Cisneros i Rubén Patiño, a qui hem entrevistat aquesta setmana.

Please follow and like us:
error

Marcel·lí Bayer & Dee Jay Foster, un duet inèdit, toca en exclusiva per a Bad Music Jazz

BAD MUSIC JAZZ #53 (#15 a Scanner FM i de la II temporada):

Havia de ser pel dia de Sant Esteve, però per un seguit de circumstàncies hem hagut d’ajornar aquest especial de BMJ amb música en viu per després de Reis. Sí, un especial com el de l’any passat, és a dir, amb dos amics que hem enredat per a que toquin expressament per els nostres oients. Si ara fa un any van gravar per nosaltres Agustí Martínez i Albert Bello (vegeu BMJ#14), enguany hem gaudit d’un duet inèdit: Marcel·lí Bayer, al saxo alt, i Dee Jay Foster, al contrabaix.

Please follow and like us:
error

Especial Discordian Records i un espia de Castellar del Vallès

Malgrat tots els entrebancs d’un moment com el que estem passant, encara hi ha qui s’atreveix a endegar aventures culturals. És el cas de El Pricto, actiu saxofonista, arranjador i compositor de l’escena del free jazz i les músiques improvisades, que el 2011 va posar en marxa una discogràfica. Amb una trentena de produccions en només un any de vida, Discordian Records

Please follow and like us:
error

Sergi Sirvent, protagonista a Bad Music Jazz

BAD MUSIC JAZZ #42 (#4 a ScannerFm i de la II temporada):

El pianista, compositor, bateria, guitarrista, trompetista i cantant Sergi Sirvent (Barcelona, 1978) acaba de publicar una de les seves obres més ambicioses: un doble CD titulat Inferències (Fresh Sound New Talent), enregistrat amb un octet ad hoc, Octopussy Cats, conformat per excel·lents músics de diverses escoles i generacions del nostre jazz. Inferències és més que probable que sigui un dels grans discos de l’any, com altres títols d’aquest músic inquiet, prolífic i camaleònic, tal vegada un dels més singulars de les darreres generacions del jazz nacional.

Please follow and like us:
error

Especial Marc Ribot

Marc Ribot (Newark, EUA, 1958) és un dels músics més emblemàtics de l’escena del jazz d’avantguarda a Nova York des de fa gairebé tres dècades. És també un reputat músic d’estudi que s’ha tutejat amb figures com Tom Waits, Elvis Costello, Susana Baca, James Carter, Vinicius Cantuaria, Arto Lindsay i, sobretot, John Zorn. Polièdric, polifacètic i prolífic, Ribot destaca pel seu particular estil de tocar la guitarra, influenciat tan pel llenguatge de les músiques improvisades com pel del r’n’b. No en va, encapçala projectes tan diversos i heterodoxes com Ceramic Dog —proper al rock— Los Cubanos Postizos —a partir de la música llatina—, Spiritual Unity —sota els cànons del free-jazz— o Solo —directament en solitari—. A Bad Music Jazz repassem part de la seva extensa carrera prenent com a excusa els seus imminents concerts a Madrid (7 d’octubre), Barcelona (9 d’octubre) i Bilbao (10 d’octubre).

Please follow and like us:
error