Slow & Canela, Aruán Ortiz, Dadada, Emilio Martín, Feefifofum, Fred Hersch i Joe Henderson

Slow & Canela, Aruán Ortiz, Dadada, Emilio Martín, Feefifofum, Fred Hersch i Joe Henderson

6
733
0
domingo, 12 noviembre 2017
Bad Music Jazz

BAD MUSIC JAZZ #172

Tornem, i ho fem per encetar, atenció!, la setena temporada de BMJ! Tornem, i ho fem amb el mateix esperit amb el qual vam entrar un ja llunyà dia de finals de setembre de 2011 a un estudi de Ràdio L’Hospitalet, és a dir, amb la voluntat de compartir amb tots vosaltres, amics oients, el “jazz jazz” i el jazz que alguns diuen que no és jazz. Sortosament, cada cop són menys els zeladors del jazz “pur”, com també hi ha cada vegada més apòstols del free que han entès que, de tant en tant, reconèixer les bondats del swing, de la melodia i l’harmonia no està del tot malament.
En els sis anys que fa que voltem per la xarxa, l’escena del jazz a casa nostra s’ha enriquit fins al punt d’aconseguir que els Pirineus siguin cada cop menys infranquejables —siguin menys un Himàlaia, com diria l’amic Joan Cortès—. Les programacions de moltes sales i petits festivals s’assemblen cada cop més al que succeeix a l’altra banda de frontera. Evidentment, això no hauria estat possible sense l’empenta de molts músics i/o activistes culturals que han contribuït en aquests darrers anys a fer més dinàmica i suggeridora la nostra petita escena.
Així i tot, encara som molt lluny d’assemblar-nos del tot, en l’àmbit jazzístic, a països com ara França, Bèlgica, Regne Unit o, fins i tot, Portugal. Encara avui és pràcticament impossible escoltar en viu a casa nostra moltes de les propostes que, per exemple, punxem a BMJ. En tot cas, des d’aquí, i des de les tribunes de molts altres companys, constribuïm, creiem, a difondre, humilment, la tasca de molts artistes malauradament poc coneguts en aquestes latituds, com també a vindicar la bona salut del nostre jazz.
I per anar fent via, a Bad Music Jazz número 172, escoltem les novetats de l’Slow Quartet de David Mengual amb Carme Canela, el pianista Aruán Ortiz, el trio Dadada —format per Roberto Negro, Émile Parisien i Michele Rabbia—, el jove Emilio Martín, el Feefifofum Quartet i el tòtem Fred Hersch. També recordem el gran Roger Blàvia, repassem l’agenda dels pròxims dies i acabem amb un clàssic de Joe Henderson.
Moltes gràcies a la factoria Bad Music, a scannerFM i, en general, a tots els que feu possible Bad Music Jazz!

————————————————————————————-

(CAST) Volvemos y lo hacemos para iniciar, ¡atención!, ¡la séptima temporada de BMJ! Volvemos, y lo hacemos con el mismo espíritu con el que entramos un ya lejano día de finales de septiembre de 2011 en un estudio de Ràdio L’Hospitalet, es decir, con la voluntad de compartir con vosotros, amigos oyentes, el “jazz jazz” y el jazz que algunos dicen que no es jazz. Por fortuna, cada vez son menos los celadores del jazz “puro”, como también hay cada vez más apóstoles del free que han entendido que, de vez en cuando, reconocer las bondades del swing, del ritmo y la melodía no está del todo mal.
En los seis años que hace que navegamos por las ondas, nuestra escena del jazz se ha enriquecido hasta el punto de conseguir que los Pirineos sean cada vez menos infranqueables —sean menos un Himalaya, como diría el amigo Joan Cortès—. Las programaciones de muchas salas y pequeños festivales se asemejan cada vez más a lo que sucede al otro lado de la frontera. Evidentemente, nada de esto habría sido posible sin el esfuerzo de muchos músicos y/o activistas culturales que han contribuido en estos años a hacer más dinámica y sugerente nuestra pequeña escena.
No obstante, todavía queda lejos parecernos, a nivel jazzístico, a países como Francia, Bélgica, Reino Unido o, incluso, Portugal. Aun hoy es prácticamente imposible escuchar en vivo en nuestro país muchas de las propuestas que, por ejemplo, pinchamos en BMJ. En todo caso, desde aquí, y desde las tribunas de muchos otros compañeros, contribuimos, creemos, a difundir, humildemente, el trabajo de muchas artistas por desgracia poco conocidos en estas latitudes, como también a vindicar la buena salud de nuestro jazz.
Y para empezar a andar, en Bad Music Jazz número 172, escuchamos las novedades del Slow Quartet de David Mengual con Carme Canela, el pianista Aruán Ortiz, el trio Dadada —formado por Roberto Negro, Émile Parisien y Michele Rabbia—, el joven Emilio Martín, el Feefifofum Quartet y el tótem Fred Hersch. También recordamos al gran Roger Blàvia, repasamos la agenda de los próximos días y acabamos con un clásico de Joe Henderson.
¡Muchas gracias a la factoría Bad Music, a Scanner FM y, en general, a todos los que hacéis posible Bad Music Jazz!

Tracklist:
-Pedro Javier González Trío, “Callejón del gato” —actuació en viu al Soave Guitar Festival (Soave, Verona, Itàlia, 2005), aquíhttps://www.youtube.com/results?search_query=pedro+javier+gonzalez+callej%C3%B3n+del+gato .
-Roger Blàvia, “Colorines” —al disc Rhythm Complicity (Temps Record, 2012).
-David Mengual Slow Quartet & Carme Canela, “Juventud – Sens dubte” —al disc Extraña forma de vida (Bebyne, 2017).
-Aruán Ortiz, “Yambú” —al disc Cub(an)ism (Intakt, 2017).
-Aruán Ortiz, “Monochrome (Yambú)” —al disc Cub(an)ism (Intakt, 2017).
-Dadada, “Ceci est un merengue” —al disc Saison 3 (Label Bleu, 2017).
-Dadada, “Brimborion” —al disc Saison 3 (Label Bleu, 2017).
-Emilio Martín Quintet, “Tiroles” —al disc Achined (autoedició, 2017).
-Feefifofum Quartet, “Esperando” —al disc Feefifofum Quartet (Youkali Music, 2017).
-Marco Mezquida, “Egara’s Groove” —al disc Live in Terrassa (Underpool, 2015).
-Fred Hersch, “Eronel” —al disc Open Book (Palmetto, 2017).

I per acabar… “Y ya la quiero”, al disc Barcelona (Enja, 1979 [2013]), de Joe Henderson.

Agraïments: Joan Ventosa (Bad Music), David Mengual, Emilio Martín, Sergio Cabanillas (Universos Paralelos), Xènia Rafí i Francesc Xavier Sánchez (Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona).

Foto: David Mengual Slow Quartet & Carme Canela (Carles Roche).
Bad Music Jazz és el programa de jazz de la factoria Bad Music, fundat per Martí Farré i Olga Àbalos, i dirigit i presentat per Martí Farré.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

XXX