A Bad Music Jazz arribem al programa número 100
Escrito por Bad Music Jazz el 10/04/2014
BAD MUSIC JAZZ #100
Qui ens ho havia de dir, oi? A poc a poc i sense fer gaire soroll hem arribat al programa número 100. Cent emissions gairebé setmanals en les quals hem mirat de fer pura i simplement el programa que ens agradaria escoltar per la ràdio. Cent sessions diverses, inquietes, de vegades fins i tot eclèctiques, és a dir, contradictòries. I per què no? A Bad Music Jazz ens hem regit per aquella màxima que diu que només hi ha dues classes de música: la bona i la dolenta. I el jazz, aquella música que es caracteritza per dur vàries generacions autodefinint-se, sovint en discussions bizantines, hem volgut que sigui com la lletra d’un famós cuplet que es cantava als bars de l’antic barri Xino de Barcelona: “En toda la extensión de la palabra.” No ens hem volgut casar amb ningú, sinó simplement obrir les ones, en la mesura de les nostres humils possibilitats, a totes aquelles propostes d’avui, d’ahir, d’abans-d’ahir i de sempre que crèiem adients per a qui li pogués interessar.
Arribar al programa 100 dóna com per tirar la casa per la finestra. No hem pogut ni hem volgut fer-ho. A Bad Music Jazz número 100 hem preferit cedir el protagonisme a un seguit de propostes que ens són properes i, segons el nostre parer, no van rebre l’interès que es mereixien quan van sortir, i que també s’escauen perfectament amb la filosofia badmusicjazzística d’alternar artistes coneguts amb d’altres de menys coneguts o pràcticament desconeguts. Són: Mauricio Villavecchia Trio, Jordi Ruiz & Isabel Muniente, el duet David Mengual-Jon Robles, Álex Cid, Andrés Belmonte, Agustí Martínez, Bruce Arkin i Josetxo Goia-Aribe. La selecció segurament és incompleta, però, recorrent al refranyer espanyol, podem dir que “no están todos los que son, pero son todos los que están.”
Moltes gràcies a tots els que heu fet possible que hàgim arribat fins aquí.
————————————————————————————-
(CAST) ¿Quién nos lo iba a decir, verdad? Poco a poco y sin armar mucho jaleo hemos llegado programa número 100. Cien emisiones casi semanales en las que hemos tratado de hacer pura y simplemente el programa que nos gustaría escuchar por la radio. Cien sesiones diversas, inquietas, a veces incluso eclécticas, es decir, contradictorias. ¿Y por qué no? En Bad Music Jazz nos hemos regido por aquella máxima que dice que solo hay dos músicas: la buena y la mala. Y el jazz, esa música que se caracteriza por llevar varias generaciones autodefiniéndose, a menudo mediante discusiones bizantinas, hemos querido que sea como la letra de un famoso cuplé que se cantaba en los bares del antiguo barrio Chino de Barcelona: “En toda la extensión de la palabra.” No nos hemos querido casar con nadie, sino simplemente abrir las ondas, en la medida de nuestras humildes posibilidades, a todas aquellas propuestas de hoy, de ayer, de antes de ayer y de siempre que creíamos adecuadas para quien le pudiera interesar.
Llegar al programa 100 da como para echar la casa por la ventana. No hemos podido ni hemos querido hacerlo. En Bad Music Jazz número 100 hemos preferido ceder el protagonismo a una serie de propuestas que nos son cercanas y que, en nuestra opinión, no concitaron el interés que se merecían cuando salieron a la palestra, y que también encajan perfectamente con la filosofía de badmusicjazzística de alternar artistas conocidos con otros menos conocidos o prácticamente desconocidos. Son: Mauricio Villavecchia Trío, Jordi Ruiz & Isabel Muniente, el dúo David Mengual-Jon Robles, Álex Cid, Andrés Belmonte, Agustí Martínez, Bruce Arkin y Josetxo Goia-Aribe. La selección seguramente está incompleta, pero, recurriendo al refranero español, podemos decir que “no están todos los que son, pero son todos los que están.”
Muchas gracias a todos los que habéis hecho posible que hayamos llegado hasta aquí.
Tracklist:
-Mauricio Villavecchia Trio, “Josefa” —del disc homònim (Agharta, 2010).
-Jordi Ruiz i Isabel Muniente, “Improvisació” —del disc Converses íntimes (PAE, 2004).
-David Mengual, “Ruby, my dear” —del disc Monkiana (Fresh Sound New Talent, 1997).
-Jon Robles i David Mengual, “Desalojo” —del disc Duets 95/05 (New Mood Jazz, 2005).
-Alex Cid, “The Earth In Anarchy” —del disc As We Await (L&G, 2009).
-Andrés Belmonte, “Cire” —del disc Jazz7 (Enjazzats, 2007).
-Agustí Martínez, “Doubt Of The Reason” —del disc Doubts Of The Reason (autoeditat, 2010).
-Bruce Arkin, “Atocha” —del disc Wake Up! (Fresh Sound New Talent, 2006).
-Josetxo Goia-Aribe, “Saioa” —del disc Auñamendi (Karonte, 1996).
-Marcel·lí Bayer i Marco Mezquida, fragment de la seva actuació al Jamboree el febrer de 2013, enregistrada per Hiperactivicat —a: https://www.youtube.com/watch?v=8Iws6GdcK9s.
I per acabar… “Rock It For Me”, de Kay i Sue Werner, interpretada per Ella Fitzgerald i l’orquestra de Chik Webb al disc homònim (Decca, 1937).
Agraïments: Toni Meler, Isabel Muniente i Jordi Ruiz, Álex Cid, Andrés Belmonte, Pachi Tapiz, Marcel·lí Bayer i Marco Mezquida, Alba Irigoyen (Hiperacticat).
Foto: “Jammin at the Savoy”, de Romare Bearden (Studio Museum Harlem, Nova York).
Bad Music Jazz és el programa de jazz de la factoria Bad Music, codirigit i copresentat per Olga Àbalos i Martí Farré. www.badmusicjazz.blogspot.com.es.