Canción actual

Title

Artist


Alexander Von Schlippenbach & Aki Takase i Juan Pablo Balcázar.

Escrito por el 23/03/2021

Arran d’una estada a Zuric, el pianista Alexander Von Schlippenbach, un referent indiscutible del jazz dit d’avantguarda al Vell Continent, va decidir enregistrar un disc a piano sol inspirat en la seva muller, Aki Takase, que també és un referent del free europeu. I a la resta del planeta, com el seu marit. El cas és que, amb Slow Pieces for Aki, el músic alemany dedica un treball sencer a Aki Takase per la via de la contenció expressiva, la parsimònia i, sobretot, l’exploració. Al programa d’aquesta setmana escoltem dues mostres d’aquest disc i, ja que hi som, completem la sessió amb un fragment del darrer treball d’Aki Takase i amb un enregistrament d’ambdós músics a duet.
A Bad Music Jazz número 203 també punxem música d’un vell amic d’aquesta casa: Juan Pablo Balcázar. El músic colombià ha publicat un nou treball, Suite resbalosa, del qual n’escoltem una mostra. També ens fem ressò d’una altra proposta de Balcázar: una revisió jazzística —o balcazariana— del Quartet per a la fi dels temps, d’Olivier Messiaen. El 22 de desembre del 2020, Balcázar i els seus van oferir una revisió que han anomenat El otro cuarteto para el fin de los tiempos. Gràcies a la generositat de Pedro Strukelj —de Casa Amèrica Catalunya, el lloc des d’on es va retransmetre l’actuació— i del mateix Balcázar, us oferim en exclusiva un tast d’aquest concert encara no publicat en format discogràfic.
I, per si no n’hi hagués prou, recuperem la secció de l’agenda, per repassar els últims dies del 31è Jazz Granollers Festival, i acabem amb un clàssic del gran Astor Piazzolla.
PS: Les nostres disculpes per la desaparició del programa 202 del web d’Scanener FM, que va caure per raons tècniques. Tanmateix, podeu recuperar-lo aquí.

————————————————————————————-

(CAST) A raíz de una estancia en Zúrich, el pianista Alexander Von Schlippenbach, un referente indiscutible del jazz llamado de vanguardia en el Viejo Continente, decidió grabar un disco a piano solo inspirado en su mujer, Aki Takase, que también es un referente del free europeo. Y del resto del planeta, como su marido. El caso es que, con Slow Pieces for Aki, el músico alemán dedica un trabajo entero a Aki Takase por la vía de la contención expresiva, la parsimonia y, sobre todo, la exploración. En el programa de esta semana escuchamos dos muestras de este disco y, ya puestos, completamos la sesión con un fragmento del último trabajo de Aki Takase y con una grabación de ambos músicos a dúo.
En Bad Music Jazz número 203 también pinchamos música de un viejo amigo de esta casa: Juan Pablo Balcázar. El músico colombiano ha publicado un nuevo trabajo, Suite resbalosa, del que escuchamos una muestra. También ponemos el foco en otra propuesta de Balcázar: una revisión jazzística —o balcazariana— del Cuarteto para el fin de los tiempos, de Olivier Messiaen. El 22 de diciembre de 2020, Balcázar y su cuadrilla ofrecieron una revisión que han denominado El otro cuarteto para el fin de los tiempos. Gracias a la generosidad de Pedro Strukelj —de Casa Amèrica Catalunya, el lugar desde donde se retransmitió la actuación— y del propio Balcázar, os ofrecemos en exclusiva una muestra de este concierto todavía no publicado en formato discográfico.
Y por si no fuera suficiente, recuperamos la sección de la agenda, para repasar los últimos días del 31º Jazz Granollers Festival, y acabamos con un clásico del gran Astor Piazzolla.
PS: Rogamos disculpas por la desaparición del programa 202 del web de Scanner FM, que cayó por razones técnicas. No obstante, podéis recuperalo aquí.

Tracklist:
-Oliver Nelson, “Hoe-Down” —al disc The Blues and the Abstract Truth (Impulse!, 1961 [2019]).
-Chick Corea, Gary Burton, “Crystal Silence” —al disc homònim (ECM, 1973 [2019]).
-Chick Corea, “Noon Song” —al disc Improvisations Vol. 1 (ECM, 1971 [2019]).
-Juan Pablo Balcázar, “Street” —al disc Suite resbalosa (Fresh Sound New Talent, 2020).
-Juan Pablo Balcázar, “introducció” —a El otro cuarteto para el final de los tiempos. Enregistrament en viu a Casa Amèrica Catalunya (Barcelona, 2020), aquí.
-Juan Pablo Balcázar, “I – Despertar” —a El otro cuarteto para el fin de los tiempos. Enregistrament en viu a Casa Amèrica Catalunya (Barcelona, 2020).
-Juan Pablo Balcázar, “II – Anuncio” —a El otro cuarteto para el fin de los tiempos. Enregistrament en viu a Casa Amèrica Catalunya (Barcelona, 2020).
-Juan Pablo Balcázar, “III – Abismo” —a El otro cuarteto para el fin de los tiempos. Enregistrament en viu a Casa Amèrica Catalunya (Barcelona, 2020).
-Alexander Von Schlippenbach, “Improvisation VIII” —al disc Slow Pieces for Aki (Intakt, 2020).
-Alexander Von Schlippenbach, “Haru no Yuki” —al disc Slow Pieces for Aki (Intakt, 2020).
-Alexander Von Schlippenbach, “Improvisation I” —al disc Slow Pieces for Aki (Intakt, 2020).
-Alexander Von Schlippenbach, “Torso” —al disc Slow Pieces for Aki (Intakt, 2020).
-Aki Takase, Christian Weber, Michael Criener, “Are Eyes Open?” —al disc Auge (Intakt, 2021) .
-Aki Takase, Christian Weber, Michael Criener, “Who’s Going to Bell the Cat?” —al disc Auge (Intakt, 2021).
-Aki Takase, Alexander Von Schlippenbach, “You Are What You Is” —al disc Piano Duets. Live in Berlin 93/94 (FMP, 1995 [2017]).
-Martí Ventura Trio, “Tranquil, tranquil, tranquil” —al disc L’indret (Duplicat, 2019).
-Magalí Sare, Manel Fortià, “Sand Dunes” —enregistrament promocional (2017), aquí.
-Carla Bley, Andy Sheppard, Steve Swallow, “And On” —al disc Life Goes On (ECM, 2020).
-Lew Tabackin Trio, “Ask Me Now” —al disc Live in Paris (Not On, 2008).

I per acabar… “Milonga loca”, d’Astor Piazzolla y Quinteto Nuevo Tango, al disc Tango: Zero Hour. Nuevo Tango: Hora Cero (CBS, 1986) [Nonesuch, 2009].

Agraïments: Bad Music, Scanner FM, Esfera Jazz, Juan Pablo Balcázar, Pedro Struklj (Casa Amèrica Catalunya), Ferran Esteve, Jazz Granollers Festival.

Foto: Aki Takase (Andy Newcome / Wikipedia).

Bad Music Jazz el programa de jazz de la factoria Bad Music, fundat per Martí Farré i Olga Àbalos, i dirigit i presentat per Martí Farré.


Opiniones

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.Los campos obligatorios están marcados con *


Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.