Canción actual

Title

Artist


Especial 24è Festival de Jazz de Granollers. I a més: Ramon Prats, Alex Weiss i Dizzy Gillespie.

Escrito por el 05/02/2014

BAD MUSIC JAZZ #94

Cap d’una comarca que ha estat bressol de músics com Vicens Vacca, Marc Miralta, Joan Sanmartí, Núria Tomàs, Alfons Bertran, Joan Vidal, Pol Padrós, Martí Ventura i Albert Marquès, entre molts d’altres, i d’entitats com el veterà Club de Ritme —fundat el 1935—, Granollers és una de les places fortes del jazz a Catalunya. Prova de l’afició al jazz en aquesta localitat de 60.000 habitants és la ingent activitat del Casino de la ciutat, espai central d’un cicle de jazz amb quasi 40 edicions i d’un festival amb gairebé un quart de segle d’història. Des de l’any passat, el certamen vallesà és el primer de l’any; des de fa una pila d’anys, reuneix a un seguit de propostes de gènere, de risc, modernes o clàssiques, que conviuen amb total normalitat en un intent de concebre el jazz de la manera més obert possible, amb la qualitat com a única premissa. Al programa d’aquesta setmana repassem l’edició d’enguany, que començarà el pròxim divendres 7 de febrer, i parem atenció a algunes de les propostes del cartell: Shai Maestro, BB&C, Sheila Cooper, Juan de Diego Trakas, etc.
A Bad Music Jazz número 94 també escoltem les novetats de Ramon Prats i Alex Weiss, repassem altres activitats de l’agenda dels dies vinents i acabem amb un clàssic d’un tòtem: Dizzy Gillespie.
————————————————————————————-

(CAST) Capital de una comarca que ha sido cuna de músicos como Vicens Vacca, Marc Miralta, Joan Sanmartí, Núria Tomàs, Alfons Bertran, Joan Vidal, Pol Padrós, Martí Ventura y Albert Marquès, entre otros, y de entidades como el Club de Ritme —fundado en 1935—, Granollers es una de las plazas fuertes del jazz en Cataluña. Prueba de la afición al jazz en esta localidad de 60.000 habitantes es la ingente actividad del Casino de la ciudad, espacio central de un ciclo de jazz con casi 40 ediciones y de un festival con cerca de un cuarto de siglo de historia.

Desde el año pasado, el certamen vallesano es el primero del año; desde hace un montón de años, reúne a un conjunto de propuestas de género, de riesgo, modernas o clásicas, que conviven con total normalidad en un intento de concebir el jazz de la manera más abierta posible, con la calidad como una premisa. En el programa de esta semana repasamos la edición de este año, que comenzará el próximo viernes 7 de febrero, y nos fijamos en algunas de las propuestas del cartel: Shai Maestro, BB&C, Sheila Cooper, Juan de Diego Trakas, etc.
En Bad Music Jazz número 94 también escuchamos las novedades de Ramon Prats y Alex Weiss, repasamos otras actividades de la agenda de los próximos días y acabamos con un clásico de un tótem: Dizzy Gillespie.

Tracklist:
-Ramon Prats Quartet, “Pandora” —del disc homònim (autoedició, 2013).
-Alex Weiss, “Wale” —del disc Fighter Planes & Praying Mantis (OutNow Recordings, 2013).
-Shai Maestro, “Invisible Thread” —del disc The Road to Ithaca (Laborie Jazz, 2013).
-Sheila Cooper, “Learnin’ the Blues” —del disc Phoenix Rising (Panorama, 2012).
-BB&C, “Railroared” —del disc The Vail (Criptogramophone, 2011).
-Juan de Diego Trakas, “Catçotsalda” —del disc Erbestea (Errabal, 2012).
-Perico Sambeat, “Orbis” —del disc Friendship (ACT, 2003).

I per acabar… “Africana”, de Dizzy Gillespie and His Orchestra —del disc Gillespiana (Verve, 1960).

Agraïments: Ramon Prats, Joan Sanmartí (Jazz Granollers) i Arco Y Flecha.

Foto: Els membres de BB&C Nels Cline, Jim Black i Tim Berne (Peter Gannushkin / Arco y Flecha).

Bad Music Jazz és el programa de jazz de la factoria Bad Music, codirigit i copresentat per Olga Àbalos i Martí Farré. www.badmusicjazz.blogspot.com.es.


Opiniones

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.Los campos obligatorios están marcados con *


Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.