RITMES, VIGÍLIES I SONS #1_IDMEMO
Escrito por Xavi Rodríguez el 13/05/2022
RITMES, VIGÍLIES I SONS neix amb la voluntat de compartir camins dintre de l’imprevisible món de la música electrònica contemporània, centrant-se principalment al voltant del techno més abstracte y cerebral, sense deixar de banda els paisatges i sons melòdics.
Cada programa, amb un format de sessió, estarà dedicat a un autor, un segell, un recopilatori o qualsevol argument que ens serveixi d’excusa per mostrar aquest ventall de músiques i artistes que marquen la punta de llança de l’escena actual. Sons sintètics en general poc convencionals i amb una clara tendència cap a la pista de ball, encara que no sempre de la forma més immediata possible.
#001 IDMEMO
L’estrena de RITMES, VIGÍLIES i SONS, per a SCANNER FM és una sessió formada íntegrament per temes extrets del recopilatori anomenat IDMEMO, A future of Nostalgia, Vol 1 i 2, àlbum publicat a principis de l’any 2021.
Es tracta d’un compendi amb temes de la IDM (Intelligent dance music) dels anys 90-00, seleccionats per Vladimir Ivkovic, cap de Offen Music (Düsseldorf, Alemanya) i Ivan Smagghe , cap de Les Disques de la Mort (Londres, UK). Es tracta per tant d’un projecte col·laboratiu entre aquestes dues discogràfiques i una tercera anomenada Above Board Projects (Londres, UK).
No es tracta d’una recopilació amb voluntat exhaustiva, si no més aviat un compendi de rareses i clàssics enfocats tant a la pista de ball com a la contemplació emotiva, amb un clar posicionament als marges i límits d’allò que comercialment pot funcionar, extrets de l’experiència que tots dos varen acumular durant els anys en que treballaven en botigues de música especialitzada.
Espero que us agradi i la gaudiu, tant si l’escolteu a tot volum i ballant al costat de l’altaveu, com relaxats davant el vostre equip de so.

TRAKLIST
IDMEMO: A future Of Nostalgia Vol. 1-2
Vladimir Ivkovic & Ivan Smagghe
Above Board Projects – UK
Desembre 2020
1. I.F.- Kisy Loa
2. Chapterhouse – Alpha Phase
3. Spiritualized – Anyway That you want me 3
4. Slowdive – In Mind (Reload Remix – The 147 Take)
5. Funkarma – Cellullar
6. The Black dog – Psil-cosyn
7. 7 Hurtz – Stokers Motor
8. Beamont Hannat – Utuba (Reprised Version)
9. Abfahrt Hinwil – Tech 7
10. Passarani 2099 – Ixora
11. The Marcia Blaine Shool for Girls
12. Replicant – Analiz
13. Zugzwang – Euphoni
14. Beautyon – To Swing Pil