Una conversa sobre Lee Konitz amb Marcel·lí Bayer

BMJ #192

Lee Konitz (1927–2020) serà recordat com a un dels grans saxofonistes de la història del jazz; un músic amb un estil propi, reconeixible des dels primers compassos, amb el qual va signar una obra catedralícia. En la seva llarga i fecunda trajectòria —més de set dècades—, no només va ser part activa de diferents moviments de la història del jazz, sinó que també va compartir el seu art amb desenes de músics de diferents indrets i generacions. A casa nostra, un dels músics que es va beneficiar de la generositat del mestre Konitz és el també saxo alt Marcel·lí Bayer. El músic de Chicago va col·laborar en el disc de debut de Bayer, Nonitz (Quadrant, 2011), un treball dedicat precisament a l’obra de Konitz. Al programa d’aquesta setmana us oferim una conversa amb Marcel·lí Bayer sobre la figura de Lee Konitz.
A Bad Music Jazz número 192 també escoltem les novetats de Marta Mansilla & Jaby Sánchez i de Belén Bandera, i acabem amb un clàssic de Giuseppi Logan.

(CAST) Lee Konitz (1927-2020) será recordado como uno de los grandes saxofonistas de la historia del jazz; un músico con un estilo propio, reconocible desde los primeros compases, con el que firmó una obra catedralicia. En su larga y fecunda trayectoria —más de siete décadas—, no solo fue parte activa de diferentes movimientos de la historia del jazz, sino que también compartió su arte con decenas de músicos de diferentes lares y generaciones. En nuestro país, uno de los músicos que se benefició de la generosidad del maestro Konitz es el también saxo alto Marcel·lí Bayer. El músico de Chicago colaboró en el disco de debut de Bayer, Nonitz (Quadrant, 2011), un trabajo dedicado precisamente a la obra de Konitz. En el programa de esta semana os ofrecemos una conversación con Marcel·lí Bayer sobre la figura de Lee Konitz.
En Bad Music Jazz número 192 también escuchamos las novedades de Marta Mansilla & Jaby Sánchez y de Belén Bandera, y acabamos con un clásico de Giuseppi Logan.

Tracklist:
-Henry Grimes, Rashied Ali, “Arcopanorama” —al disc Spirits Aloft (Porter, 2010).
-Marta Mansilla, Jaby Sánchez, “Cinco” —al disc Acuarela de paso (Errabal, 2019).
-Marta Mansilla, Jaby Sánchez, “Aisha’s Playground” —al disc Acuerela de paso (Errabal, 2019).
-Belén Bandera, “Orígenes (dúo)” —al llibre-disc Origins (Tushita Edicions, 2020).
-Belén Bandera, “That’s Insane” —al llibre-disc Origins (Tushita Edicions, 2020).
-Lee Konitz, “Checkerboard” —al disc The Lee Konitz Duets (Milestone, 1968) [Original Jazz Classics, 2009].
-Lee Konitz, “Subconscious Lee” —al disc homònim (Prestige, 1955) [Original Jazz Classics, 2006].
-Albert Mangelsdorf, Lee Konitz, “She’s as Wild as Springtime” —al disc Art Of The Duo (Enja, 1988).
-Lee Konitz, Matt Wilson, “Brush / Wind” —al disc Gong With Wind suite (SteepleChase, 2002).
-Lee Konitz, “All Of Me” —al disc Motion (Verve, 1961 [2006]).
-Marcel·lí Bayer, “Sound Lee (feat. Lee Konitz)” —al disc Nonitz (Quadrant, 2011).
-Marcel·lí Bayer, “Duo (feat. Lee Konitz)” —al disc Nonitz (Quadrant, 2020).
-Lee Konitz “Warmer in Heaven” —al disc New Nonet (Directed by Ohad Talmor) (OmniTone, 2006).

I per acabar… “Dance of Satan”, de Giuseppi Logan —al disc The Giuseppi Logan Quartet (ESP Disk, 1965 [2008]).

Agraïments: Bad Music, Marcel·lí Bayer, Errabal, Carla González.

Foto: Lee Konitz (autor desconegut).

Bad Music Jazz és el programa de jazz de la factoria Bad Music, fundat per Martí Farré i Olga Àbalos, i dirigit i presentat per Martí Farré.

Please follow and like us:

Leave a Comment

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.